Wolf op pad in Suriname

Yes.we' re going to Tobagooooooo.

Ons laatste reisverslag uit Paramaribo.

Zijn net terug van ons laatste uitstapje en dat was naarhet stadje Groningen, een rustig plaatsje aan de Saramaccarivier. We hebben de vorige week hier een goedkoop taximannetje gevonden en daar veel gebruik van gemaakt. Heeft ons heel veel laten zien voor een zacht prijsje. Zijn naar Moengo ( de woonplaats van Ronnie Brunswijk )naar Albina en met de bootnaar Frans Guyana geweest. het was een helse tocht over een weg vol kuilen en drempels.We werden 4 uur doorelkaar geschud voor we bij de boot waren. Hebbenin Saint Laurent de gevangenis bekeken waar het boek ' le Papillon' over gaat.Verder was daar weinig te doen. Alles wat ook maar een beetje interessant is in Suriname hebben we nu ook wel gezien. En dan Paramaribo met zijn vervallen en ook heelmooi gerestaureerde panden, de junks, de zwervers en de harde muziek die uit iedere auto schalt, rap en raggae en niet te vergeten het 'Fort Zeelandia'. Hier hebben we gisteren nog een rondleiding gehad. En dan alle troep op straat, de stad is een grote dumpplaats van vuil.......Elke dag wordt je hier wel lastiggevallen door diverse junks met diverse smoesjes. De leukste willen we jullie niet onthouden: komt er een man achter ons aanlopen met een brommer aan de hand. Hij vraagt om geld voor benzine, want hij komt net van zijn werk en nu is zijn benzine op en moet hij verder lopen. Wij trappen hier natuurlijk niet in en als hij dat in de gaten heeft start hij de brommer en rijdt er met een rotgang vandoor.Als we 's avonds een taxi nodig hebben en het heeft geregend vragen ze hier de dubbele prijs want de wegen zijn nat, mevrouw....Of je krijgt iemand van een taxibedrijfaan de lijn die om 8 uur 's avonds zegt: ik lig op beeeed, ik kom echt niet. Elke dag is het weer lachen hier, maar desondanks we zijn tot de conclusie gekomen dat we geen 'soewarte' man uit Suriname willen!!! We zoeken wel verder op Tobago; we vertrekken vannacht per taxi naar het vliegveld Zanderij om 03.00 uur en vliegen om 06.15 uur.Dus de oudjes gaan vroeg naar bed vanavond. Hebben heel veel zin in Tobago en hopen daar ook nog veel te zien en te beleven. We houden jullie wel weer op de hoogte. Voor nu de groetjes en veel liefs van El en Han.

Elvira

Tijd voor een andere omgeving dus! Veel plezier met de avonturen die jullie ondernemingslust oplevert.

kai

zozo...
nou hoor ik maar weer dat de mannetjes achter mijn oma aan zitten !!
ik lees dat jullie veel beleefd hebben en hoop als jullie weer terug zijn alle foto's te zien !
maar geniet tot die tijd ervan dat ik niet in de buurt ben.
veel plezier nog en een dikke kus van mij en marijke.

reinder en frouk

nou dan maar een " witte man" uit tobago?
we hopen dat de vlucht goed verlopen is maar
dat horen we vast wel in jullie volgende verhaal.
Ook strand aan doen toch was de bedoeling?
Gr r en f

reina

Open ik de computer om een reaktie te geven op het reisverhaal staat er al weer een nieuwe op.Leuk! Nogmaals je hebt een verkeerd vak gekozen Han, met je journalistieke gaven, hoewel je toch ook veel plezier had met de kinderen in het onderwijs.Je kan nog altijd een leuk reisboek schrijven,zoals zoveel schrijvers dat gedaan hebben. Voor jullie hoop ik dat het op Toboga niet zo heet is. Nou dames geniet er nog maar even van, wij beginnen al te wennen aan warme kleding en lage temperaturen.
Liefs Reina

Fred en Elske

Ik ben het met Reina eens. Erg leuk om je reisverhalen te lezen. Nu lekker uitrusten op Tobago. En als je weer terug bent, een feestje bij ons op 14 nov. tussen 16 en 20 u. Fred wordt 60 nl!

janneke

goedemorgen, wat weer een wind en regen vannacht, het weer zal bij jullie beter zijn ,
leuk om je verhaal te lezen, nog een fijne vakantie verder ,groet oet grunn, janneke en fred

joost

Dan is parimaribo toch flink achteruitgegaan in vergelijking met 9 jaar geleden toen ik daar 3 maanden was. Ik had er niet zo heel veel van genoten door dengue na 5 dagen, maar het was er zeker niet vuil en er waren helemaal geen junkies. Maar dan zijn jullie wel in groningen en tal van andere nederlandse plaatsen geweest met veeeel mooier weer. En er zijn geen grote schildpadden op galibi? veel plezier nog met alle avonturen.

Linda

En hoe is Tobagooooo komen jullie lekker tot rust of is het nog een en al avontuur? Komend weekend de wintertijd het is hier koud en donker. Nog een weekje en dan lekker naar Tenerife. Het zal straks wel even wennen zijn voor jullie. Geniet er nog maar lekker van. Groetjes vanuit Groningen van ons allemaal