Wolf op pad in Suriname

Terug uit de jungle.

Daar zijn we weer, moe maar voldaan. Afgelopen vrijdag zijn we naar het binnenland afgereisd met een nieuwe zwarte loverboy.....gids Iwan. We reden naar het boven -Surinamerivier gebied in een uurtje of 4. Het eerste gedeelte geasfalteerd en daarna een paar uurtjes geklutst en geschud dat het een lieve lust was! We kwamen in een prachtig aan de rivier gelegen houten hutje terecht met gelukkig gewone bedden. ( hangmatten alleen voor overdag om in te liggen op een eilandje) Hebben meerdere dorpjes in de omgeving bezocht met de korjaal, maarze zaten daarniet echt op ons te wachten. Bij veel Marrondorpen mochten we niet naar binnen en bijna nergens mocht er worden gefotografeerd.Er werd al vanaf de waterkant naar ons geschreeuwd, het ontbrak er nog net aan dat ze met stenen gingen gooien......Een duidelijke reden was daar niet voor, ook de gids wist het niet. Ze waren er echterwel als de kippen bij om ons meegebrachte bier op te zuipen, wat we gekocht hadden voor de begrafenis van de plaatselijke onderwijzer.We hebben toch nog5 plaatsjes kunnen bekijken, gelukkig.Varen in de korjaal was superleuk om te doen, lekker koel! Zwemmen in de rivier en bij de sula ( waterval/stroomversnellingen) ook een genot. Verder hebben we nog een wandeltocht door de jungle gemaakt, veel steekmuggen gespot, al dagenlang lopen we te krabben. We zullen jullie ook verklappenwat het meest gehoorde geluid van de Surinaamse jungle is.Geen vogels, apen,cicades of kikkers, maar........de ringtones van de Surinaamse mobieltjes. Zondagavond thuisgekomen in ons nieuwe appartement, vlakbij het centrum.Prachtig onderkomen voor maar 25 eurootjes met 2 airco kamers en een flinke badkamer. Etenhebben we s' avondsbij Frietpunt.nl besteld en het wordt snel bezorgd, dus onszelf lekker getrakteerd op kroketten en....fricandel speciaal.We voelen ons hier inmiddels al helemaal thuis, alleen die hitte daar wen je volgens ons nooit aan. Het is momenteel volgens de Surinamers ook extreem heet en zij hebben er zelf ook veel last van.Maar we gaan stug door en zijn van plan om deze week nog een andereexcursie te gaan doen.Dat horen jullie dan wel weer van ons.Voor nu, iedereen de groetjes en liefs van de dag en nachtzwetende pensionado's El en Han.

Linda

Wat een avontuur geweldig. Hier wordt het steeds meer herfst, koud, nat en veel wind! Het laatste nieuws uit Groningen: Een zeer grote uitslaande brand heeft zaterdag 16 oktober een schoolgebouw aan de Maresiusstraat (vinkhuizen/Held)volledig verwoest. In het gebouw zijn de basisscholen De Hoeksteen en De Vlint gevestigd, die samen aan bijna 1000 leerlingen lesgeven. Zo weer helemaal op de hoogte, genieten jullie maar lekker van je vakantie Groetjes uit Groningen

Nick

Dag omaatje en Ellie,
Wat al weer een verhalen zeg. Wat beleven jullie daar veel. Hier ben ik snel klaar gevoelstemperatuur -10, lange schooldagen maar er is zowaar een lichtpuntje BIJNA VAKANTIE! Heerlijk (hopelijk) uitslapen en lekker bij de warme kachel haha. Ik heb net mijn excursie gekozen met school 1ste keus mooi Istanbul en als back up (omdat er maar 25 plaatsen zijn) naar de hoofdstad van het mooie Catalonië afwachten dus.
Nouja ik duik zo lekker mijn bedje in moet er alweer vroeg uit.
Ik kijk uit naar jullie volgende berichtje.
VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL PLEZIER!!!
xxx

reina

Dinsdagmorgen 9 uur, miezerig koud weer, even maar de computer aan. Hee een verrassing een nieuw verhaal, leuk! Nou jullie beleven wel wat zeg, het is leuk om het te lezen, ga zo door jonge oudjes en blijf ervan genieten, wij zitten wel gezellig bij ons kacheltje.
Doei doei liefs reina.

nyta

Het was weer een prachtig verhaal!
Ik heb hier de schilder en de klussenman en dat is heel andere koek.......
Groet,Nyta.

Fred en Elske

Hoi Hanneke. Leuk om al je verhalen te lezen. Hier is het k.weer. Echt herfst. "Geniet" nog maar even van de hitte. En moest je nu echt zo ver weg voor een frikandel! Groetjes, ook aan Elly.

joost

Zo lekker aan het zweten daar, maar volgens mij klagen de surinamers vaak nog veel meer over de warmte dan wij dat doen, nietwaar? veel groeten uit nieuw zeeland waar het vandaag ijskoud is en de sneeuw rondom ons op de bergen valt, ik heb gisteren nog nooit zo'n koude verjaardag gehad! maar gelukkig wel veel bezoek gehad van buren en mensen op de praktijk om een beetje op te warmen. Kan ik een beetje van jullie warmte delen (al moet ik niet klagen, 4 dagen geleden was het hier nog 26 graden!

R en F

Wat weer een leuk verhaal en ja zo zie je maar
weer het maakt niet uit waar ter wereld je ook bent fricandellen en krokketen gaan er altijd in.
(wel met tomatenkethup en uitjes toch?)
Gelukkig hier ook te koop.
Gr uut een zonovergoten en dus ook heel heet samui

marcela

was het lekker die kroketten en frikandel? en een leuk avondtuur beleefd.

janneke

jullie aan de vette hap. lekker hoor, ik aan de panharings, heeeeeeeeeeeeeeeerlijk, zelf gebakken, bedankt voor jullie reisveslag altijd leuk om even te lezen, nog veel plezier ,gr, janneke en fred