Wolf op pad in Suriname

Dorst, jeuk en zweet!

Daar zijn we weer,

Hebben afgelopen dinsdag geprobeerd om zelf met de bus naar het stadje Groningen te reizen, maar helaas er gaat maar 1 bus per dag en die was net vertrokken. Gelijk maar onze plannen gewijzigd en in de bus naar Nieuw Amsterdam gestapt. Dat is altijd even wachten hier, want de busjes rijden hier 'onverschillig'(geen dienstregeling) Je stapt gewoon het busje in en als hij helemaal volzit ( wat nog wel es even kan duren ) vertrek je pas. Bij een overstapstation hadden we contact met een taxichauffeur en we hebben gelijk maar besloten om de dag met hem door te brengen voor een zacht prijsje. Fort Nieuw Amsterdam bekeken en vervolgens naar Frederiksdorp ( oude plantage )met de boot over de Surinamerivier. De volgende dag zijn we op excursie geweest naar een Marron dorp, genaamd Santigron. Hier waren de mensen wel wat vriendelijker dan in de vorige dorpjes die we hebben bezocht. We hadden namelijk een kleinzoon van het dorpshoofd die ons rondleidde en ons voorstelde aan zijn familie en ons de school liet zien. We mochten in alle groepen even een kijkje nemen en de juffen klaagden steen en beenover de luie en brutale kinderen..........Er stonden ook veel voor straf op de gang, het kwam ons allemaal bekend voor! Ook hebben we het plaatsje Domburg en omgeving bekeken, zijn naareen pottenbakkerij en houtbewerkingsbedrijfje geweest, erg primitief allemaal. Ook de rivier weer overgestoken en een rondleiding gehad over de zoveelste plantage van een heel vreemd mannetje, die maar niet kon ophouden met praten. We werden er bekaf van en toen hij ons ook nog bij hem thuis uitnodigde hebben we maar gezegd dat we om 4 uur weer thuis moesten zijn....Ondertussen werden we weer heerlijk lek geprikt, ook dwars door onze kleding heen. We weten zolangzamerhand niet meer waar we het eerst of laatst moeten krabben.... Vandaag een dagje rust bij een zwembad en morgen ons laatste tripje naar het binnenland, naar Albina en Frans Guyana. We vertrekken erg vroeg omdat we over een hele slechte weg moeten rijden en dat kost veel tijd. Dus vanavond gaan de meisjesvroeg naar bed. Bedankt voor jullie leuke reacties en Joost in het verre Nieuw Zeeland, nog van harte gefeliciteerd hoor en Marcela gefeliciteerd met je nieuwe huisje.Groetjes, speciaal voor onze kleinkinderen en tot mails El en Han

Serge

Vanuit Martiniplaza een reactie :-)

Donar staat bij rust 53-17 voor tegen Rotterdam. Gaat dus nergens meer om de tweede helft....

Weer een leuk verhaal om te lezen.
Geniet er nog ff van de laatste week!

Groetjes uit Martiniplaza!!

joost

weer grote verhalen, al leken de verhalen in Laos toch wat meer ontspannen. Maar jullie maken gelukkig genoeg mee voor jullie goede reisverslag. smeer jullie vol met deet en geniet ervan

amholterman@home.nl

Mooie foto. Jammer dat hier in Nederland dat alleen toegestaan is op bepaalde plekken.
Je leeft zo toch een stuk ontspannen.
Ondanks de jeuk blijf plezier houden