Wolf op pad in Suriname

Eindelijk echt op pad.

Hallo allemaal,

We zijn zojuist uitgeput teruggekomen in Paramaribo van onze 2 daagse trip naar Berg en Dal , Brownsberg en Stone Island. In Berg en Dal zijn we aan het canopyen geweest. Dat is zweven aan een kabelbaan door de jungle. Ze hadden hier 10 platforms, en de langste kabel was 220 meter. De mooiste en snelste ging hoog over de Surinamerivier, het was echt kicken!!! Zoals gewoonlijk waren we weer de oudste deelnemers en kregen we van alle kanten complimentjes voor onze durf en doorzettingsvermogen....Op Brownsberg ( 625 m. ) hebben we een aantal wandelingen gemaakt en er overnacht. De hele nacht vol junglegeluiden en een enorm geschreeuw van debrulapen. Een luiaard gespot, trompetvogels, boskonijnen en een tyra ( groot soort wezel).We hadden een privegids voor ons tweetjes dus dat was erg relaxed. Als laatste brachten we een bezoekje aan een mooi schiereiland in het grote Brokopondo stuwmeer. Genieten daar. Ook zondag waren we al op stap geweest naar oude plantages, met de boot over de Commewijnerivier, de Warappa kreek vol steekmuggen....en veelvogels gezien aan de kust. Morgen gaan we verhuizen naar ons andere appartement in het centrum en overmorgen vertrekken we voor een 3 daagse excursie naar het binnenland. Ook daar krijgen we een privegids mee, we hebben steeds mazzel. We genieten.......????nog steeds van de hitte, maar hebben ook al een paar fikse tropische buien gehad. Onze volgende update zal na het weekend zijn, we gaan eerst weer es op pad! Groetjes El en Han

elvira en joost

inderdaad weer lekker op pad. Pas op voor dengue en zeker malaria in het binnenland. Ik was zelf flink verbrand toen in bij het brokonpondo meer was, maar bij jullie hangen de vellen er gelukkig niet aan.

veel groeten
elvira en joost

janneke

weer een mooi reisverslag, oet grunn, de groetjes , janneke en fred

nyta

Geweldig,ik krijg al hoogtevrees als ikhet lees..!
Groetjes nyta.

ben h

de reisgids is zeker een loverboy?

blijf gezond

lynn

hoi oma
we zijn naar circus eloize geweest was heel leuk 1 keer vloog er iemand zo de cabienes in. is het daar leuk hier wel nou nog veel plezier groetjes xxx

reina

Dag jonge oudjes.
Heeft dit oud oudje een heel verhaal geschreven naar jullie en floep alles weg. Han je zal er wel om lachen over mijn computerkunde. Dus nog maar een poging wagen en dan wat korter. Ik zag gisteren voor het eerst het verhaal, weer heel leuk! De jonge oudjes gaan weer heel wat uitdagingen aan, geweldig! Ik lees het graag. Heb je m,n smsje ook ontvangen in suriname? Omdat er soms wat mis is met mijn mobiel.Konden we maar wat van jullie warmte krijgen, op dit moment donker en miezerig weer. Nou meiden genieten jullie maar, ik zal het nog een keer proberen te versturen.
Liefs Reina

reina

Hoera Gelukt!

Aly

Geweldig wat jullie allemaal doen,eerlijk gezegd, ik zou het niet durven, maar daarom alle respect, en jullie genieten er volop van.
Zoals je in een van bovenstaande berichten al kunt lezen het is hier nu slecht weer, regen en koud, echt herfst.Begin van de week leek het nog een heel klein beetje op "zomer", maar het is nu afgelopen.
Gisteren regende het heel hard en ik merkte dat Manon dit ook niet prettig vindt,plassen en met een noodgang weer naar huis. Ik heb het idee dat ze zich nu helemaal thuis voelt, begin van de week zat Elibert even achter het huis in de zon en zag Manon een fietster voorbij komen waar ze zo nodig achteraan moest en je begrijpt het wel Elibert in paniek, maar ze liep netjes een rondje en stond gewoon bij onze voordeur, dus!!!!!!
Hé genieten jullie nog heel veel verder en je hoort het gaat hier allemaal goed.
Heel veel gr. Aly

Anja

Al een lekkere Parbo genuttigd a.d.Waterkant!
Is de Palmentuin nog een beetje veilig?
Kun je nog zo "lekker eten" op het plein bij Torarica met al die Hollanders!
Geniet van de mensen in het binnenland en neem een hangmat!
Anja

Marieke Boekhoudt

Erg leuk om jullie verslag te lezen. Krijg ik ook de reiskriebels van. Nou wij gaan oppassen in Bilthoven op kinderen van Cora's zus. Aansluitend, zeg maar 'nablussen' op de Veluwe in een huisje. Hopelijk tijd voor relaxen (wel nodig nadat Cora's school is afgefikt. Was die brand van de Jasmijn in 1981? Beetje Deja vu, heb ik wel! ) en van de late herfst genieten. Wie weet wat voor wild wij hier allemaal kunnen spotten? In elk geval staat het Dolfinarium op mijn verlanglijstje. Heel veel plezier en ben benieuwd naar 't volgende bericht.
Liefs, Marieke